Bonnie en een klein dipje - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Linde Schijvens - WaarBenJij.nu Bonnie en een klein dipje - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Linde Schijvens - WaarBenJij.nu

Bonnie en een klein dipje

Door: Carmelita

Blijf op de hoogte en volg Linde

29 April 2015 | Curaçao, Curaçao

Voordat ik verder ga willen wij iedereen bedanken voor de lieve reacties, daar zijn wij heel blij mee. En voor ons lijkt het dan ook echt of jullie allemaal gezellig erbij zijn...

Toen kwam Merel de hoofdtherapeute naar ons toe.
We gaan even switchen van Dolfijn. Want er was een dolfijn wat niet zo goed klikte met een ander kindje.
Ik dacht shit...het ging net zo goed. Als het maar ook goed gaat met deze die we nú krijgen. Want ze had toch een klik met Chabelita.
Jürgen ging achter het Dock kijken en ik vanaf boven zodat ze mij niet direct zag. Ze kreeg Donnie, de mama dolfijn. Die weer opnieuw zwanger was.
Het jongetje wat eerst met Donnie zwom was iets te druk voor haar. Mevrouw heeft schijnbaar af en toe last van haar hormonen en heeft niet altijd zin in die drukte.
Ik dacht oh jeetje, als dat maar goed gaat met Linde. Maar nu is Linde natuurlijk ook wel een mama gewend die ook af en toe wel eens last heeft van haar hormonen. :)

Nou daar ging ze weer, ik hield mijn adem vast....gaat het werken tussen die twee tantes. Komt de klik...
En ja hoor, ik kreeg kippenvel helemaal over mijn lichaam. Bonnie gaf zichzelf helemaal over aan Linde. Nu Rolde de tranen bij mij over de wangen. Bonnie ging op haar rug zwemmen en liet Linde zachtjes over haar buik wrijven...om zo te zeggen" kijk eens ik krijg een baby'tje". Het ijs was gebroken en Linde vond het prachtig. Zeker ook omdat ze later graag babysitter wil worden.
Ze knuffelde samen en op het einde gaf ze Bonnie een dikke kus. ( wat ze daarna wel even af deed..)

Toen de emoties weer onder controle waren hadden we nog een nagesprek met het team, en iedereen was zeer tevreden over de eerste dag.
Daarna liepen we weer langs de azuurblauwe zee terug naar ons appartement. Ze was moe en had het warm, dus snel nog een ijsje onderweg opgegeten.
Thuis kreeg ze alleen last van haar buik. En als ze dat zegt kun je dat maar beter serieus nemen. Dus ik greep snel het afval emmertje en een hele golf met ijs, emoties, spanning en vermoeidheid en warmte kwam eruit. Daarna viel ze in slaap.

Ik dacht oh nee!! Want als ze ziek is kan het wel eens heel serieus worden en dagen lang overgeven. Dus ik op zoek naar mijn beschermengeltje en rozenkrans en maar hopen dat het goed kwam.
Na 2 uurtjes slapen werd ze gelukkig fit wakker en bleven de eerste slokjes water erin zitten.
Ze knapte al snel op en in de avond zat ons Linde al weer aan een bord spaghetti( zonder saus Oma)

na het eten vielen we tevreden in slaap en ik kon niet wachten op de volgende dag therapie.

• 29 April 2015 - 06:40

Monique:

Wat knap van haar dat ze zonder probleem switcht van dolfijn en dat er dannook weer een klik is Super.
    Heerlijk om lezen dat jullie het heerlijknaar jullie zin hebben.

xxx

• 29 April 2015 - 06:54

Opa En Oma Vermeulen:

Wat goed van jou Linde. Straks willen alle dolfijnen wel met jou zwemmen. We kijken elke dag naar jullie verslag en leven mee.
    Een knuffel van Oma en groeten van Opa

• 29 April 2015 - 07:28

Marie-Jose:

Weer een prachtig verhaaltje. Knap van haar hoor! En hoe gaat het met Menthe?

• 29 April 2015 - 10:32

Juf Tineke:

Lieve Linde (en familie)

Wat ben je toch een kanjer. .ben trots op je!
    Carmelita..wat schrijf je toch mooie verslagen...net of we er zelf bij zijn...

Geniet er van !

• 29 April 2015 - 10:51

Loes :

Hi lieve Liet en de rest van de fam, wat fijn dat Linde het zo goed doet! Wat een stoere meid is ze en knap dat ze met twee verschillende dolfijnen gezwommen heeft :). Jullie kunnen trots zijn. Ik ben benieuwd naar de rest van de week en wil jullie nog heel veel plezier wensen tijdens deze spannende trip!

Liefs,

Loes en de rest van de collega's

• 29 April 2015 - 11:24

Suzanne:

Ohhhh wat is dit leuk om te lezen .. Kreeg er helemaal kippenvel van!

Dikke kus aan jullie allemaal

• 29 April 2015 - 12:07

Imke368@gmail.com:

Pffff jullie maken het wel spannend hoor...

• 29 April 2015 - 12:17

Opa En Oma Schijvens :

Carmelita eerst wil ik zeggen dat je n mooi verslag schijft je zou er zo n boek over kunnen schijven knap dat linde met Bonnie n klik heeft en dat het verders goed gaat en mente maakt mooie foto.s geweldig allemaal wij genieten ervan liefs en kusjes van ons

• 29 April 2015 - 15:09

Jose Van Alphen:

Opa Kees heeft jullie verslag aan mij doorgegeven.Wat een dapper kind.!!Het is geweldig om dit allemmaal te lezen.Geef ze maar een dikke knuffel.Heel veel liefs voor jullie allemaal.Tante Jose.

• 29 April 2015 - 15:21

Babette:

Kippenvel..............Wat zijn we ongelooflijk trots op jou Linde !!!! Dikke kus van ons allemaal. Ook van Koosje !!! xxxxxx

• 29 April 2015 - 17:06

Ferenc, Esther Em Kids:

Wat ontzettend mooi om te lezen!
    Onbeschrijfelijk he dat gevoel.... En dat ze meteen zo goed meewerkt! Het is heel wat hoor zo'n grote dolfijn, best spannend. Geniet lekker verder met zijn allen. We leven en lezen met jullie mee.

Groeten van ons 5-en

• 29 April 2015 - 18:31

Steef Goeijers En De Rest :

Hallo allemaal,

Wat fijn om te lezen dat het goed gaat. En Carmelita wat aanstekelijk geschreven, prachtig.
    Op tablet al wat gelezen maar kon niet reageren. Dus wat verlaat een reactie.
    Heerlijk om te lezen dat het kippenvel moment er was. Dat is nog heel herkenbaar. Net zoals het water, de zon, de vogels, de ijsjes en het genieten. Dus ja jaloers zijn we zeker!
    Hoop echt van harte dat het jullie net zoveel gaat opbrengen als het ons heeft gedaan. En wat mooi om te zien Menthe en Raymano. Kortom twee bijzondere (drie want Carmen is ook speciaal!) kinderen.
    Mocht je Ricarda tegenkomen dan zeg maar dat we hopelijk volgend jaar meivakantie weer van de partij zijn!
    De groeten van Elle voor Menthe en Linde en van ons: geniet van het moment en van elkaar!

Steef en de rest...

• 29 April 2015 - 18:47

Hans Kuijpers:

Hoi familie Schijvens,
    na lang wachten was het dan zover. Eindelijk de therapie waar zo lang naar uitgekeken was. Mooi om te lezen wat dit allemaal met jullie doet en zeker met Linde. Dat de grote jongen ook tranen in zijn ogen zou krijgen had ik wel verwacht. Dat overkomt wel meer ouders die dit meemaken.
    Goed ook om te lezen dat Linde zo makkelijk heeft gewisseld van dolfijn maar gezien de ervaring van de therapeuten had ik wel verwacht dat het goed zou uitpakken. Geniet de komende dagen echt van alles wat er gebeurd en ga zeker ook naar de workshops waar we allemaal veel van geleerd hebben.
    Net zoals alle andere kinderen en gezinnen is het jullie gegund om dit te mogen ervaren en ik ben benieuwd hoe het straks allemaal uitgepakt heeft. We blijven het in elk geval met plezier volgen.

Hans Kuijpers (maar ook namens Hannie, Danique en Sven)
    voorzitter stichting Tess.

• 29 April 2015 - 19:19

Brigitte:

Lieve Jurgen, Carmelita, Linde en Menthe,
    Wat heerlijk om te lezen dat het goed gaat en wat een bijzondere ervaringen!
    Het is zo geschreven dat het inderdaad lijkt of we er bij zijn......
    We denken veel aan jullie en hebben het steeds over jullie, iedereen is erg benieuwd hoe het daar gaat in het mooie Curacao.
    Lieve Linde, dat jij nu met een dolfijn therapie krijgt die een baby verwacht....dat is ook erg speciaal hoor.
    ik hoop dat je veel leert en dat jullie allemaal erg veel genieten.
    lieve schatten, dikke I love you kus( zoals ik altijd geef)XX
    lieve groetjes van Ad en Brigitte

• 29 April 2015 - 21:50

Juf Martine:

Lieve Linde

Wat leuk zeg, wat ik nu allemaal lees.
    Fijn dat mama alles voor ons opschrijft.
    Linde geniet ervan!

Groetjes juf Martine

• 29 April 2015 - 21:54

Rian:

Hoi lieve familie,
    Wat leuk om jullie avontuur te volgen,prachtig geschreven Carmelita,ik kijk er naar uit hoe de volgende dagen zullen zijn ,geweldig !!!
    iGeef ook het verslag door aan oom Piet en tante Riet
    xjes Rian