Chabelita - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Linde Schijvens - WaarBenJij.nu Chabelita - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Linde Schijvens - WaarBenJij.nu

Chabelita

Door: Carmelita

Blijf op de hoogte en volg Linde

28 April 2015 | Curaçao, Curaçao

Eindelijk was de dag aangebroken.
Het was weer heerlijk zonnig en we liepen samen met Raymano richting het Cdtc Centrum. (De dolfijnen therapie)
Raymano kreeg zijn therapie om 10.30 en wij van 13.00 tot 15.00.
We liepen langs de prachtige zandstranden en palmbomen zo naar het dolfijnen centum. Hoe dichter bij we kwamen hoe mooier het werd en hoe meer mijn hart begon te kloppen.

We werden heel hartelijk ontvangen door Heike, die het kennismakings gesprek deed voor de ouders die voor de eerste keer kwamen. En werden de dolfijnen voorgesteld.
Ik dacht oh jeetje, als Linde maar een jongens Dolfijn krijgt...want ze heeft zo haar voorkeur, en het gaat er ook om of de klik er is tussen het kind en de dolfijn. Want anders zwemt ie gewoon weg en dan wordt het een ander verhaal.
En ons Linde kenende....heeft eerder een klik met de mannen dan de vrouwen...
Dus ik vroeg of ze al wiste welke dolfijn ze zou krijgen.
Het werd Chabelita... :( een meisje.
Dus ik meteen er een draai aan gedaan en gezegd
" hè! Dat is leuk. Ze lijkt op mama..Carmelita en Chabelita.
En toen gingen meteen die mondhoekjes omhoog. Pffff, gelukkig.
Dat was gelukt.

We hadden nog even daar wat rondgelopen voordat het onze tijd was. Menthe weer met haar camera wat flamingo's op de foto gezet. En toen wachten op de Therapeuten.
Merel is haar hoofd therapeut. ( Milan, je krijgt de groetjes terug)
En Bibi gaat met Linde het water in.
Na een half uurtje gesprek gevoerd te hebben waar we met koningin Linde allemaal tegenaan lopen was het dan eindelijk tijd.
Ze liep optimistisch mee met Merel en het was begonnen.
Eerst binnen wat oefeningen doen en het Wetsuit aan doen en dan zou ze naar buiten komen.
Menthe werd ook meegenomen voor het broertje-zusje programma en daar stonden we dan...
Na een tijdje kwam ze naar buiten, zo schattig en stoer. Net alsof ze het al jaren deed. We mochten pas gaan kijken als ze al even bezig was. Zodat ze niet afgeleid zou worden.

En toen gingen we....daar lag ze...in het water. Met een dolfijn Chabelita van wel 3 meter lang. Zo mooi! Zo lief, zo puur.
We konden onze ogen niet geloven. Bij Jürgen stonden de tranen al in zijn ogen. En ik kon mijn ogen er niet vanaf houden.
Het ging super!!! Ze liet haar springen, ging aan haar vin hangen, hoepels opduiken. Het was prachtig.
Totaal geen watervrees, wat ze normaal wel zou hebben.
We genoten!
Op het Dock nog wat oefeningen doen, en toen ging ze eruit, brachten ze haar naar een ander Dock...
Wat was dat nou....het ging toch super....

• 28 April 2015 - 08:03

Kirsten:

Lieve dappere Linde,

Met ingehouden adem heb ik dit bericht gelezen.
    Hierop heb ik zo lang gewacht. Hoe doe jij het in het "grote" water met die mega dolfijn.
    Na het lezen van jullie geweldige verhaal biggelen de tranen over mijn wangen.
    Pffff, wat een opluchting, je hebt het gewoon gedaan Linde!!
    Ik ben zo ongelooflijk trots op jou.

Zo leuk ook om die foto's te zien van al die plekken waar ik zelf in oktober de wonderen die daar gebeuren heb mogen aanschouwen.
    Genieten jongens met een grote G!

Ik hoop jullie verhaaltjes de volgende keer vanuit Spanje te kunnen volgen.

XX
    Kirsten

• 28 April 2015 - 08:47

Monique:

Wat gaaf.
    hier ook tranen in mijn ogen alleen bij het lezen al laat staan als jr met je neus er boven op staat.
    fijn ook dat het gelijk goed gaat.
    geniet ervan.

xxx

• 28 April 2015 - 10:07

Suzanne:

Oh wat is dit gaaf zeg !
    wat geniet ik toch elke dag van jullie leuke berichtjes .. heel leuk om alles vanuit Nederland ook bij te kunnen houden.

XXX

• 28 April 2015 - 10:21

Babette:

Jippie weer een berichtje ! En ja hoor daar gaan we weer...zit op mijn werk te huilen...ze kijken me heel raar aan ...hahahhaa... Wat een prachtig moment !! Zo bijzonder.. XXX

• 28 April 2015 - 10:38

Anouk:

Wat een super start van een super vakantie! Fijn dat de eerste dagen zo goed zijn verlopen. Prachtige foto van de Flamingo's Menthe! Heel erg mooi. En Linde geef je de dolfijn een dikke zoen?

• 28 April 2015 - 13:42

Opa En Oma Schijvens:

wat heerlijk om te horen dat alles goed verloopt en dat het goed verloopt en de therapie goed begint
    je moet denken alles wat eindigd op lita is goed maar heerlijk dat ze geen water vrees heeft
    wij kijken weer naar het volgende verslag allemaal veel liefsmaar vooral de kanjer linden.
    nog veel plezier.

• 28 April 2015 - 14:22

Amber Schaapveld:

Lieve Linde,

Wat stoer van je om met zo'n grote dolfijn te gaan zwemmen. Kun je haar ook al kunstjes laten doen? laat paps en mama maar heel veel foto's maken dan kun je ze als je terug bent allemaal aan ons laten zien. Geef je dolfijn maar een dikke knuffel en voor jou ook een.

Groetjes Amber

• 28 April 2015 - 15:50

Marie-Jose:

Lieve familie. Ook hier tranen, telkens wanneer ik het lees. Ik denk veel aan jullie. Ik hebnog niets gehoord over Muis.

• 28 April 2015 - 21:10

Angela:

Wij genieten van jullie verhaaltjes en mooie foto's. Zo vertederend!
    Lekker genieten samen!

• 28 April 2015 - 22:20

Imke:

Weer een spannend verslag kan niet op morgen weer een nieuwe daget een nieuw verslag dikke kus van ons

• 28 April 2015 - 22:36

Familie Van Der Velden:

lieve linde, menthe, carmelita en jurgen,
    wat fijn dat de eerste dag met de dolfijntherapie eindelijk is aangebroken! en wat stoer dat je het zo goed doet lieve Linde. Echt knap hoor! Het is echt zo leuk om jullie verhalen hier te kunnen volgen, ook wij kunnen niet wachten tot het volgende verhaal morgen. Geniet er van lieve schatten, en Linde: we zijn supertrots op je! dikke kus xxx robert, tim, yfke, sofie en addy