Ontmoeting Raymano - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Linde Schijvens - WaarBenJij.nu Ontmoeting Raymano - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Linde Schijvens - WaarBenJij.nu

Ontmoeting Raymano

Door: Carmelita

Blijf op de hoogte en volg Linde

27 April 2015 | Curaçao, Willemstad

Na het ontbijt ontmoeten we Raymano.
Raymano begint maandag voor de tweede keer met therapie ook via stichting Tess en er is al meteen een magische klik tussen Menthe en Raymano.
Hij kan niet lopen, en zijn linkerkant kan hij moeilijk tot niet gebruiken. Meestal eet hij slecht maar als Menthe naast hem komt zitten begint hij meteen met eten. Hij kan niet praten maar Menthe begrijpt hem fijnloos, zo magisch die twee.

We gaan na het eten heerlijk naar het strand en ze genieten vollop van de tropische blauwe zee.
Met Linde ga ik dansen in het water en oefenen met zwemmen.
Wat ik dus vanaf nu dus standaard iedere dag moet doen.
Want waar ik mee begin op vakantie houd ze standaard iedere dag vast. En lezen we 3x per dag het boekje van het verhaal van Frozen. Papa gaat met Menthe op jacht naar vissen met snorkelen om foto's te maken met haar onderwater camera.
Maar ons schatje vind de visjes toch een beetje eng.
De leguanen op ons terras vind ze minder eng...

Na wat heerlijke dutjes in de middag brengen we zo ons eerste weekend door. Nu nog even het boekje van de therapie met Linde doornemen zodat ze weet wat ze morgen stap voor stap kan verwachten. Ook nog even een kalender uitgetekend zodat het overzichtelijk is in haar hoofdje wat voor dag het is.
Hopen dat de DJ's op Cabana Beach het rustig houden vanavond voor " Koningsdag". Want ook dat wordt hier natuurlijk gevierd.

De spanningen beginnen een beetje te komen voor morgen.
Een dag waar we lang op gewacht hebben.

• 27 April 2015 - 05:59

Marie-Jose:

Wat bijzonder van Menthe en Raymano. Spannend voor jullie vandaag. Aan de foto's te zien is het een prachtige omgeving.

• 27 April 2015 - 08:52

Fam Vd Velden:

Hey vakantiegangers, wat fijn te horen dat het allemaal goed gaat daar in Curacao en dat het zo te horen super leuk en mooi is (Ps we zagen de foto's , gaaf hoor !). We lazen dat het eten ook allemaal lekker is, maar straks tussen het lijnen door kunnen we toch nog wel een keer frietjes met sate gaan eten, he Linde ?
    Wel balen van muis, maar ja na deze magische trip pakt Linde gewoon een dolfijntje als nieuwe grote vriend ! Geniet er allemaal nog van en heel veel suc6 met de therapie. We zijn jaloers hoor, hier vanuit het koude druilerige Nederland. We blijven het nieuws volgen. Groetjes Robert, Addy en de kids

• 27 April 2015 - 08:54

Imke:

Wat een mooi verslag weer zeg de tranen gaan hier over min wang

• 27 April 2015 - 09:29

Kirsten:

Lieve allemaal,

Ik had al bijna een hele rescue operatie op willen zetten om Muis terug te kunnen vinden.
    Ik denk dat Addy het mooi omschreven heeft.. Na deze ervaring wordt de dolfijn de nieuwe aanwinst!

Vandaag is het zover..
    De dag waarop Linde voor het eerst echt in aanraking komt met een dolfijn.
    Het is werkelijk magisch wat deze dieren kunnen. Ik hoop ook dat Linde die magie en connectie kan en durft te voelen.

Knap van Menthe dat ze in de zee heeft gesnorkeld tussen die gekke vissen.
    Ik zal bij de volgende snorkellessen in het zwembad toch maar wat vissen rond laten zwemmen voor de gewenning! Hi, hi..

geniet er van met z'n allen.
    Dikke xxx aan de meiden.

Kirsten

• 27 April 2015 - 13:28

Babette:

Pfffffff en daar ga ik weer........wegslikken die tranen...hihi....
    nog een paar uurtjes en dan is het zover ! Krijg er alweer kippenvel van als ik eraan denk...

Ik kijk nu al uit naar het volgende verslag... XXXXXXX

• 27 April 2015 - 14:39

Opa En Oma Schijvens :

Geweldig dat menthe al in zee gesnorkeld heeft en papa natuurlijk ook he nu kijken hoe linde het ervaart met de dolfijnen spannend hoor en papa en mama ook kunnen genieten liefs van ons xxxxxx

• 27 April 2015 - 20:16

Margret:

Hoi Linde,

Wat fijn dat je nu bij de dolfijnen bent. Ik lees dat je zelfs al lekker gezwommen hebt. Heel veel plezier morgen met het zwemmen met de dolfijn. Geniet er maar lekker van!
    Als ik je weer zie op school hoor ik wel hoe je het vindt om met de dolfijn te zwemmen.
    Heel veel groetjes ook aan mama, papa en Menthe.

Margret.

• 27 April 2015 - 21:24

Fam De Kock:

Wat leuk om te lezen en die foto's..... heimwee hoor!
    Wat een tropisch paradijsje is het daar toch. Ik zie dat jullie daar de overdekte loungebedden ook hebben gevonden!
    We zijn heel benieuwd met welke dolfijn je gaat zwemmen Linde en hoe het voor papa, mama en Menthe is om jou samen te zien met de dolfijn. Bij mij en Ferenc biggelden de tranen destijds over onze wangen zo bijzonder was het. Zet m op Linde, geniet van je therapie en daarna lekker uitrusten op het bedje aan het strand.
    We lezen met jullie mee.

Groeten Milan, Thijmen, Bente, Ferenc en Esther

• 27 April 2015 - 22:21

Jan Mathijssen:

De eerste verslagen met belangstelling gelezen. Fijn dat jullie het naar je zin hebben. Wacht in spanning verslag 1e therapiedag af. Als je een mooie foto hebt van muis kunnen we via mijn webwinkel www.kindercadeau.com deze via de koesterknuffel mogelijkheid zo goed mogelijk proberen na te maken.

• 28 April 2015 - 08:54

Josine En Fenne :

Linde!!!

Gaaf he, daar in Curaçao?! En de eerste keer had Fenne ook met chabelitta gezwommen

• 28 April 2015 - 09:18

Josine En Fenne :

Oeps, de helft van de tekst weg. Smileys gaat dus niet!
    In elk geval...
    Geniet van alles en iedereen, lekker spelen, keihard werken, lekker lang opblijven, dansen op vrijdagavond bij de beachparty op Mambo, keiveel plezier maken en lekker zonnen!!

Veel plezier nog lieve Linde en wij volgen je via deze blog!

Dikke kussen van Fenne en Jos